2012. március 10., szombat

Álmaink húsvéti tojásai -szó szerint

Tetszenek ezek a tojások? Nekem igen. És attól még szebbenek látom őket, hogy akár egy kellemes délutáni szunyókálás alatt is elkészülhetnek. Nem hiszed? Pedig most nem viccelek:-) Ez nem más, mint egy nagy gyerekjáték!
 

Szóval, ha szeretnél magadnak a hétvégén -vagy bármikor - egy óra nyugalmat, akkor áss elő néhány gombolyag színes fonalat és fújj föl jónéhány kisméretű lufit -vizibomba lufik tökéletesek. Nagyon fontos: minél több lufit fújsz föl, annál többet pihenhetsz!

Aztán keverj be egy tálba egy adag keményítős vizet. A kísérletező kedvükben lévők elkezdhetnek krumplit is főzni, és abból felhasználni a keményítőt.

Végül vágd föl a fonalakat kb. 1,5-2 méteres darabokra, majd jól nyomkodjátok bele a keményítős lébe. Aztán mutasd meg az örökmozgóknak, hogyan tudják feltekerni a beáztatott fonalakat a lufira. (Bár szerintem bárhogy feltekerhetik! Akár többféle színt is tekerhetnek egyre.)

Éééés tadadadaaam: mostantól kezdve, nincs más dolgod, mint kezedbe venni egy jó könyvet, vagy a fejed alá húzni egy pihepuha párnát a szunyókáláshoz!

Egy óra múlva garantáltan minden lufi be lesz tekerve. S ha megszáradtak, akkor durrantsátok ki, és óvatosan szedjétek is ki a lufikat a már megkeményedett tojásokból. Akár girlandnak is felfűzhetitek.


De egy tálba téve is várhatja a locsolókat, vagy locsolóvárás nélkül is díszítheti az asztalt.

Na, vicceltem? Ééés, kipróbáljátok?
Mindenkinek kellemes sziesztázást kívánok! Mert egy kis pihenés nekünk is jár néha! Naugyehogyugye:-)

Ha tetszettek az ötletek, és szívesen olvasnál -két gyerekkel fűszerezett- hétköznapi praktikákról, ünnepekről, utazásról, főzésről, sportról és nem utolsó sorban újrahasznosításról, akkor nyomj egy lájkot ezen az oldalon vagy a Facebookon , és hamarosan megtudhatod a következőt.


képek: innen

5 megjegyzés:

toppencs írta...

Szia ! nagyon amatőr kérdés lesz: de keményítőt, vagy keményítős vizet hol lehet és milyen formában kapni ? Köszi :)))))

krisztallinn írta...

Már többen is kérdeztétek, hogy hol lehet beszerezni keményítőt. Szerintem a vegyiáru részen bármelyik szupermarketben vagy drogériában. Én legutóbb a DM-ben vettem.

Névtelen írta...

Én épp most próbálkoztam vele, de nem sikerült...lehullottak a lufikról és egyáltalán nem keményedtek meg... :( Vajon mi lehet az oka? üdv.wanda

krisztallinn írta...

Háztartási textil keményítőt kell használni. A fonalat beáztatni, kinyomdokni, feltekerni a lufikra, és várni száradásig. Nem szabad leesnie, összeesnie!

Orsi írta...

Megpróbáltam én is elkészíteni, de elakadtam ott, hogy képtelen voltam felfújni a vizibomba lufikat. Van erre valami tipped, trükköd? Erős tüdejű férfiember nincs a környezetemben.